Bukan Nak Menagis Simpati... Tapi Mau Jadi Kan Saksi Untuk Berubah.. Sila Berikan Komen2 Anda Tuk Direnung Kan...
Taubat adalah awal membersihkan niat beramal kekuatan tetap melangkah menggapai cita tanpa lelah Taubat adalah pertengahan dosa dapat tergugurkan penjagaan dari keterjerumusan tetap lurus dalam tujuan Taubat adalah akhir pengakuan dari sang faqir membersihkan noda yang ada menyerahkan pada yang Kuasa …

Wednesday 10 August 2011

Kalau Kita Sukakan Seseorang !!!


“Kalau kita sukakan seseorang, jangan beritahu si dia. Nanti Allah kurangkan rasa cinta padanya.. Tapi luahkan pada Allah, beritahulah Allah. Allah maha tahu jodoh kita siapa.”

Assalamualaikum.... 
Dengan nya pada hari ni.... Saya AMIRUL SYAFIQ BIN KAMARUL AZMAN... Telah belajar sesuatu n terbaca sesuatu.... Iaitu tulisan waner hijau diatas tu ha.... Hahahah... Ni bab jodoh, kapel or baru nak ngorat ni ha.... Ayat diatas ni aku terbaca kat wall seorang hamba Allah... Menarik kan...  Ayat ni memang menarik giler kot... Tak terpikir langsung selama ni... heheh....

Setelah dok tengok tengok laman sesawang ni pasal ayat ni... Dapat lak satu lagi bahan menarik ni...

“Dan jika anak Adam itu berpacaran sebelum waktunya, maka setengah dari kebahagiaannya setelah menikah nanti akan dicabut oleh Allah.. Jodoh itu tidak boleh ditukar.. Orangnya dah ditetapkan.. Cuma waktu berjumpanya yg boleh berubah. barangkali kita dah pernah jumpa. barangkali belum.. Barangkali takkan berjumpanya dan insyaAllah berjumpa di syurga nanti.."

So aku sekarang tengah dok berusaha, aku nak mujahadah agar cinta aku pada gadis tu tidak diketahui ataupun dia tak mencium bau cinta saya pada dia... Sebab cinta aku pada Allah masih belum besar lagi kot.... 

Ayat atas sekali tu memang tersemat dalam diri aku sekarang.... InsyaAllah, aku sebenarnya nak jaga perhubungan masa dok remajani, sebab dosa zina hati, zina mata memang berat kot seksaan di akhirat nanti... Nauzubillah....Segalanya aku mohon perlindungan Allah, minta dijauhkan laa dari bisikan dan godaan syaitan.... Hasrat aku buat masa ini ialah belajar dan belajar...

Aku sebenarnya takut la bincang pasai hal ini, sebab takut Allah menjauhkan aku dariNYA.., melaknat perasaan aku dan si dia bukan milik aku...

Kalaulah 'dia' adalah seungkap nama yang ditakdirkan untuk aku di luh mahfuz, aku redha je.... Jika bukan, aku tetap redha jugak...

p/s : Walau macam manapun kita semua tetap mesti mujahadah dan mujahadah sentiasa... Betul tak... Hehehhe...

Maksud : 
Luh Mahfuz - tempat yang mana ALLAH taala perintahkan kepada AL-QALAM untuk menulis semua perkara yang telah berlaku, sedang dan akan berlaku.... 3 perkara yang tertulis di luh mahfuz bagi setiap individu rezki, ajal maut, dan jodoh... wa ALLAHU a'lam...
Mujahadah - melawan dan menundukkan kehendak hawa nafsu.....

Assalamualaikum......

3 comments:

  1. well..goodluck bro....teruskan usaha anda....hati2 kita mencari ilmu...syaitan yang dulu tingi darjatnye di syurga kini dah rendah martabatnye dah bersumpah akan menyesatkan manusia ... kalau kita ragu2..carilah guru dan membaca....GOD BLESS YOU..salam

    ReplyDelete
  2. kalau kita mencintai seorang perempuan 'kristian' dan contoh jika kita tidak meluahkan perasaan ataupun menjalinkan hubungan bersamanya? bagaimanakah hendak menarik dia masuk islam ataupun tahu adakah dia akan memeluk islam ataupun tidak? mungkin sekurangnya jika dia tahu kita sayang dia,lebih terbuka dan boleh membincangkan hal masa depan terutamanya agama??

    ReplyDelete
  3. yang tu aku stuju gak.... tapi bender ni ikut kesesuaian laaa.... jika perlu, kita luahkan jer... jika tidak kita redha ngan jodoh Allah...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...