Bukan Nak Menagis Simpati... Tapi Mau Jadi Kan Saksi Untuk Berubah.. Sila Berikan Komen2 Anda Tuk Direnung Kan...
Taubat adalah awal membersihkan niat beramal kekuatan tetap melangkah menggapai cita tanpa lelah Taubat adalah pertengahan dosa dapat tergugurkan penjagaan dari keterjerumusan tetap lurus dalam tujuan Taubat adalah akhir pengakuan dari sang faqir membersihkan noda yang ada menyerahkan pada yang Kuasa …

Wednesday, 13 July 2011

6 Jenis Wanita Malang !!!

Assalamualaikum....

Korang tau tak apa yang aku maksudkan ngan tajuk kat atas ni???? Kategori macammana wanita malang ni???
Sesungguhnya wanita malang ini ada 6. Jangan engkau kahwini wanita yang enam ni, yang Ananah, yang Mananah dan yang Hananah.
Dan jangan engkau kahwini yang Hadaqah, yang Baraqah dan yang Syadaqah... Maksud Nyer...

Wanita Ananah 
Banyak mengeluh dan mengadu dan tiap saat memperalatkan sakit atau buat buat sakit jer.

Wanita Mananah
Suka bangkit bangkitkan terhadap suami. Wanita ni sering menyatakan AKU MEMBUAT NI SEBAB KAMU.

Wanita Hananah
Nyatakan kasih sayangnya kepada suami yang lain, yang dikahwininya sebelum ini kepada anaknya dari suami yang lain.

Wanita Hadaqah
Melemparkan pandangan dan matanya pada tiap sesuatu, lalu menyatakan keinginannya untuk memiliki barang itu dan memaksa suaminya untuk membeli.

Wanita Baraqah
Ada 2 makna, pertama yang sepanjang hari mengilat dan menghias mukanya, kedua dia marah metika makan dan tidak mahu makan kecuali sendirian dan diasingkannya bahagianya.

Wanita Syadaqah
Banyak cakap atau kuat bising

p/s : Ni apa aku belajar semalam la dan nak kongsi ngan korang. Tapikan, walau apa apa pun jodoh wanita yang kita dapat walau pon baik or jahat kita boleh ubahkan sikap wanita tu kan kejalan yang baik dan pada jalan ALLAH... So jangan laa memilih sangat tau... Hehehhe

2 comments:

  1. Blog Ni Untuk Dikongsi Kan Ramai2... Silakan Berdakwah....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...